Tegenwoordig gebeurt bijna alles online. Van winkelen tot solliciteren, ontspanning en werk; de digitale wereld is niet meer weg te denken uit ons leven. We bellen via internet, kijken online tv en vinden alles wat we willen weten binnen een handomdraai in de zoekmachine. Als bedrijf red je het niet meer met posters op straat borden en flyers door de bus. Online marketing is een absolute noodzaak voor elke ondernemer.
Als je eenmaal doorhebt wat goede online marketing oplevert voor je bedrijf, kun je de hulp inschakelen van bijvoorbeeld het online marketing bureau DoubleSmart om jouw zichtbaarheid te optimaliseren en nog meer tevreden klanten te bereiken!
Waarom zou je voor online marketing kiezen en niet voor traditionele reclame?
- Ten eerste is de digitale wereld enorm aan het groeien. Het aantal consumenten groeit met de dag. Iedereen maakt steeds meer gebruik van de online markt, kinderen groeien er mee op en ouderen passen zich steeds sneller aan. Het internetgebruik blijft door de nieuwe generaties alleen maar toenemen, zo blijft er een constante toestroom van nieuwe klanten.
- Het resultaat van online marketing is direct te meten. Je kunt het aantal consumenten inzien, je bereik en de tendensen. Het effect is meteen zichtbaar waardoor je ook makkelijk je strategie kan aanpassen en verbeteren.
- Online is de juiste doelgroep heel doelgericht te vinden. Hierdoor wordt je marketing strategie nog efficiënter om bijvoorbeeld niches te bereiken of je doelgroep uit te breiden.
- Online marketing kan veel goedkoper zijn dan andere vormen van marketing. Uit onderzoek van HubSpot is gebleken dat online gegenereerde inkomende leads 61% goedkoper zijn dan traditioneel gegenereerde leads. Simpelweg omdat er geen reiskosten en materiaalkosten aan verbonden zijn. Daarbij kun je het verkeer naar jouw website vergroten door artikelen te plaatsen, in gastartikelen op blogs of andere websites te verschijnen en door gedeeld te worden via sociale media kanalen.
- Online word je niet beperkt door fysieke ruimte, of tijdzone. Je kunt dus overal ter wereld naar toe met je bedrijf en je kunt je klanten opzoeken waar zij zich bevinden.
- Het leuke van online marketing is dat er een grote hoeveelheid aan mogelijkheden zijn. Denk aan een goede vindbaarheid in de zoekmachines, aan een goede website, actieve sociale media kanalen, webinars, deelbare video’s, iconische foto’s, maar ook goedgeschreven e-mails. De mogelijkheden zijn eindeloos en juist daarom kun jij de optimale strategie bedenken voor jouw bedrijf en jouw doelgroep.

Wat houdt online marketing in?
Het draait allemaal om de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten. Dit doe je door zowel een goed functionerende website te onderhouden, door gebruik te maken van de sociale media kanalen, als ook het gebruik van SEO (Search Engine Optimalisation) om je vindbaarheid op Google te vergroten. Hiervoor is het creëren en regelmatig plaatsen van een grote hoeveelheid relevante content van belang.
Conclusie
Online marketing biedt vele voordelen voor zowel je bedrijf als voor de ervaring van de klant en is niet meer weg te denken uit deze tijd! Je bespaart kosten, vindt je klanten op een efficiënte manier en je ziet met eigen ogen hoe je bedrijf groeit.
Klaar om aan de slag te gaan? Klik hier.